Voorbereiding

Jullie hebben wellicht al gemerkt dat ik van het koude noorden houd.
Ook in 2020 ga ik dus weer die kant op voor een winters weekje.
Na 2x Lapland in Finland, wordt het terug Zweeds Lapland (8 dagen, 7 nachten)

Sneeuw, ijs, rendieren, husky's en hopelijk noorderlicht.

Noorderlicht in Inari in 2019

Niet alleen op pad deze keer, ik heb een speciale reisgezel. Mijn metekind Annabel.

Bestemming zoeken begon in september 2019. Het was even puzzelen voor de reisperiode, alle agenda's naast elkaar gelegd dan maar. Ik heb verschillende sites en reispakketten vergeleken. Uiteindelijk geboekt in november 2019 bij North and Away. Ik kan er probleemloos 2 pakketten combineren.

Heel veel dank aan North and Away voor alle hulp en de antwoorden op mijn (soms veel) vragen.
(edit: nieuwe naam North and Away = Noorderhuis)

De heenvlucht gaat van Brussel via Stockholm naar Kiruna.
De vlieguren zijn wel raar. Aanvankelijk hadden we een wachttijd van 5u in Stockholm. Hm, wat lang om op de luchthaven te blijven rondhangen maar misschien net te weinig tijd voor een blitzbezoek aan de stad. We vliegen nu met de ochtendvlucht zodat langer in Stockholm zijn en iets van de stad kunnen zien. Doorvliegen naar Kiruna is pas rond 21u. Daarna transfer naar Lappeasuando waar we 4 nachten blijven. De laatste 3 nachten verblijven we in het Icehotel, waarvan de laatste nacht in een heuse ijskamer.
De terugvlucht gaat via Stockholm en Kopenhagen naar Brussel.


Mijn warme uitrusting was nog in orde maar Annabel heeft toch wat warmers bijgekocht/geleend. En onmisbaar voor zo'n winters tripje: hand- en voetwarmers, voorraadje netjes bijgevuld. Uit ervaring weet ik dat ik die héééél hard zal nodig hebben. Voor de handen en voeten maar ook om de batterijen van je fototoestel warm te houden.

Aftellen maar.
Van 6 tot 13 maart 2020 ga ik weer een fantastische reis beleven.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten